Pages

Wednesday, March 10

我的20岁生日

没想到这么快,我就踏入二字头了!
之前觉得二十岁还离我很遥远,
当它真正到来时,我却不是很愿意接受它。

说真的,今年过生日的心情还真复杂...
早上去了学校的运动会,
见到Faiz,Nicholas和几个学长外,
好像没几个人知道我有在体育馆出现过。
下午,在家跟家人一起吃蛋糕,
晚上,在Nyonya Kopitiam跟Shaun喝喝茶,
今年的生日就这样安安静静平平安安的度过...

今年第一个祝福我的人是Ken Yung。
P/S to Ken Yung:虽然你身在Sarawak,谢谢你没有忘记我的生日,等你回来后,一定要好好聚一聚。

接下来,还有特地打电话给我的Simon Teoh,
P/S to Simon:Thanks for your wishes, I appreciate it! Good luck to you too!!!

同时,谢谢Pui Kei,Ken Hin(跟我同一天生日的人),秀萍姐姐,Vadhana,伟权,Shi Kai,Jia Hui,Liang Shi,瑞宽,Johnny,Kee Foong,Benny,表哥伟隆,云蔚妹妹,慧铃,瑞安和Alice姐姐的sms,谢谢你们依然记得我的生日。

还有许多朋友在Facebook留言给我,
(因为人数太多,未能一一列出)
虽然有些我并不认识的人,
但是依然谢谢你们。

我的Tiramisu蛋糕


Shaun买了一打的J. Co donuts给我。
P/S to Shaun:You really think that I not fat enough meh? Haha!

MMS from Faiz Alligator
P/S to Faiz Alligator: Thanks for your present yang kononnya need 30 minutes to finish it... Haha! Thanks^^

生日卡和SALLY钥匙圈
P/S to Nick:Thanks Nick,the Mr Postman is very punctual this time, because I got this on my birthday!
Vincent送的小说和一对青蛙手机吊饰。


Rebecca和Chin Seong半夜送到我家门的小熊。
P/S to Rebecca&Chin Seong: Didn't expect both of you will come together, hehe... Go where dating just now? Anyway, thank you very much, all the best for your future^^

Brandon的自制生日卡
P/S to Brandon: I know I always complained to you I look like a panda because I have the panda eyes, but didn't expect that you will really draw me a panda, thanks^^ You got the drawing talent, and the messages inside are so sweet and touch, thank you^^

Faiz送给我Honey Citron Tea
P/S to Faiz:I love honey, thanks ya!

芬芬和Shih Teck送我的唇蜜和指甲油,两者都是我最钟爱的粉红色耶!谢谢你们^^



最后在这里,公主要宣布今年度最令我感动的生日礼物,
得奖人:蔡晓芬
芬芬为我清唱的《一个像夏天一个像秋天》,
你的歌声让我红了眼眶,
句句歌词唱入我的心坎,
谢谢你,认识你,是我这辈子的福气,
真的爱死你了!


一个像夏天 一个像秋天 – 范玮琪

第一次见面看你不太顺眼
谁知道后来关系那么密切
我们一个像夏天一个像秋天
却总能把冬天变成了春天
你拖我离开一场爱的风雪
我背你逃出一次梦的锻炼
遇见一个人然后生命全改变
原来不是恋爱才有的情节
如果不是你我不会相信
朋友比情人还死心塌地
就算我忙恋爱把你冷冻结冰
你也不会恨我只是骂我几句
如果不是你我不会确定
朋友比情人更懂得倾听
我的胸怀志意我的有口无心
我离不开darling更离不开你
你了解我所有得意的东西
拆穿我留些意怕我忘形
你知道我所有丢脸的事情
却为我的美好形像保密

One like the summer, the other like autumn – Fan Weiqi
I didn’t have a good impression when I first saw you
Who would’ve guessed that we would be close friends?
One of us is like the summer, one like the autumn
But we can always turn winter into spring
You dragged me out of a stormy love affair
I rescued you from a tormenting dream
To have your life changed after meeting a person
It’s not a situation that happens only in romance
If not for you, I wouldn’t believe
Friends can be more loyal than lovers
Even when I’m caught up in love and ignore you
You won’t hate me, only scold me a little
If not for you, I wouldn’t be certain
Friends can be better listeners than lovers
My lofty ambitions; my unintentional words
I can’t leave my darling, neither can I leave you
You understand all of the little things I’m proud about
You expose my bragging gently in case I become too haughty
You know of all my embarrassing moments
But keep them a secret to preserve my image

Thanks to all of you^^
You guys brighten up my day!!!

1 comment:

  1. 虽然未能送礼物给你
    但小小的祝福
    希望你能开心~
    昀蔚妹妹

    ReplyDelete